my lovely blog Patty

Τετάρτη 8 Σεπτεμβρίου 2021

Έφτασες στο νέο σου σχολείο. Και τώρα τι;

Και τι γίνεται τώρα που τελείωσα τα διαδικαστικά;
(Συνέχεια της προηγούμενης ανάρτησης)

Έφτασες στο νέο σου σχολείο. Και τώρα τι;
1. Γνωριμία με τις προισταμένες, διευθύντριες και συνάδελφους με τους οποίους θα περάσεις μία ολόκληρη χρονιά. (συνήθως είναι γυναίκες, να με συγχωρήσουν οι άνδρες νηπιαγωγοί που με την υπέροχη δουλειά τους  προσφέρουν επίσης πολλά όλα αυτά τα χρόνια)
2. Περιήγηση στους χώρους του σχολείου, πήγαινε στις τάξεις, δες τις παλιές εργασίες, επισκέψου την αυλή, μάζεψε πληροφορίες για το χώρο και τη δουλειά που έχει γίνει. Μπορεί να σου έρθουν κάποιες ιδέες για την χρονιά που θα είσαι εκεί. 
3. Συμμετοχή. Ρώτησε τί θα μπορούσες να κάνεις, πάντα υπάρχει φόρτος δουλειάς τις μέρες πριν τον αγιασμό.
4. Συμμετοχή στη συνεδρίαση του Συλλόγου Διδασκόντων.
Τις πρώτες ημέρες, και καλώς εχόντων των πραγμάτων όταν έχουν έρθει οι αναπληρωτές και όσοι πήραν απόσπαση ή μετάθεση από τους μόνιμους, συγκαλείται Σύλλογος Διδασκόντων.  Ο Σύλλογος Διδασκόντων είναι ένα πολύτιμο εργαλείο στα χέρια σας όταν υπάρχει συμμετοχή, συνεργασία και θέληση για επίλυση των δυσκολιών.

Στον σύλλογο διδασκόντων συζητούνται όλα όσα χρειάζεται για το ξεκίνημα της χρονιάς. Χωρίζονται τα τμήματα παρουσία των συναδέλφων για διαφάνεια φροντίζοντας να είναι ισοδύναμα, διανέμονται τα παιδιά με αυξημένες ανάγκες στα τμήματα για να υπάρχει ισορροπία, κανονίζονται οι βάρδιες στις οποίες θα εργαστούν όλοι (προσοχή εδώ, έχετε όλοι τα ίδια δικαιώματα, ο Σύλλογος διδασκόντων καθορίζει σε ποιά βάρδια θα εργαστεί ο καθένας, με ομόφωνη απόφαση και αφού ακούσει τους λόγους που το κάθε μέλος του θέτει για το ποιά βάρδια θα αναλάβει.

Ν. 1566 άρθρο 11 ΣΤ.1«Ο σύλλογος διδασκόντων κάθε σχολείου αποτελείται από όλους τους διδάσκοντες στο σχολείο με οποιαδήποτε σχέση εργασίας και έχει ως πρόεδρο το διευθυντή του σχολείου». Επομένως, μέλος του ΣΔ είναι κάθε εκπαιδευτικός (μόνιμος/η, αναπληρωτής/τρια, ωρομίσθιος/α) που διδάσκει έστω και μία ώρα στο σχολείο. 

Είναι πολύ σημαντικό να είστε ενεργοί στο Σύλλογο Διδασκόντων του νηπιαγωγείου, θέτοντας και τα θέματα που σας προβληματίζουν, και ψηφίζοντας αυτό που εσείς πιστεύετε οτι είναι σωστό. Έχετε δικαίωμα να ζητήσετε τη σύγκληση Συλλόγου Διδασκόντων όταν προκύψει κάποιο πρόβλημα που σας απασχολεί σχετικά με το νηπιαγωγείο για να ενημερωθούν και να πάρουν θέση όλοι οι συνάδελφοι σας, αφού πρώτα το θέσετε στην προισταμένη ή διευθύντρια.
Κατά τη διάρκεια της συνεδρίασης του Συλλόγου Διδασκόντων κρατούνται πρακτικά, τα οποία θα σας ζητηθεί να διαβάσετε και να υπογράψετε μετά, οπότε προσοχή σε αυτό που υπογράφετε. Εαν δεν συμφωνείτε, ζητάτε να καταγραφεί η αντίρρησή σας, αιτιολογώντας το λόγο της διαφωνίας.
5. Οργάνωσε την τάξη σου. Κάθε εκπαιδευτικός είναι μοναδικός. Το οτι βρήκες μία τάξη οργανωμένη με έναν τρόπο, δεν σημαίνει οτι θα τη λειτουργήσεις έτσι κι αυτή τη χρονιά. 
Δώσε το στίγμα σου, άλλαξε το χώρο και οργάνωσέ τον με το δικό σου τρόπο έτσι ώστε να μπορείς να λειτουργείς άνετα μέσα σε αυτόν και να είναι λειτουργικός για τις ανάγκες τις δικές σου και των παιδιών.
α) Καθάρισε το χώρο από παλιές εργασίες, σκισμένα χαρτιά κλπ.Μην ξεχάσεις να αδειάσεις τα συτράρια των παιδιών και να βγάλεις τις παλιές ετικέτες με τα ονόματα των περσινών παιδιών. Αυτό θα σε βοηθήσεις να δεις το χώρο πιο καθαρά. Εαν τα περσινά παιδιά έχουν αφήσει κάποιο πανώ ή εργασία, για να καλοσωρίσουν τα φετεινά, μπορείς να το κρατήσεις και να το βάλεις στο τέλος κάπου που θα το δουν. Θα έχεις νήπια που δούλεψαν πέρσυ σε αυτό και περιμένουν να το δουν.
β) Δες το υλικό που υπάρχει, οργάνωσέ το, ξεκαθάρισε ότι έχει χαλάσει, σπάσει ή φθαρεί, κάνε μία αναλυτική λίστα με το υλικό που υπάρχει και αυτό που λείπει. Ακόμα και να έχεις λίστα υλικών που χρησιμοποιείς, φρόντισε να τσεκάρεις οτι δεν υπάρχουν αυτά τα υλικά σε αφθονία στο νηπιαγωγείο. Είναι προτιμότερο να αγοραστούν πράγματα που λείπουν, παρά άλλες 25 κόλλες και 25 τέμπερες γιατί δεν έγινε καλή αξιολόγηση υλικού.
γ) Οργάνωσε τις "Γωνιές" και τοποθέτησε τις εκεί που πιστεύεις οτι θα είναι πιο λειτουργικές. Προτείνω να ξεκινήσεις από τη θέση που θα βάλεις την "Γωνιά της συζήτησης ή Παρεούλα και μετά να τοποθετήσεις τις υπόλοιπες γωνιές στο χώρο. Ίσως να χρειαστεί να γυρίσεις τα έπιπλα αρκετές φορές μέχρι να φτάσεις σε αυτό που θα είναι λειτουργικό. Αξιοποίησε τα τραπέζια και όλους τους χώρους της τάξης.  Υπολόγισε το χώρο που θα μπουν οι γωνιές που θα ανοίξεις στην πορεία της χρονιάς.
δ) Οργάνωσε τους πίνακες με τις εργασίες των παιδιών. Εμένα με βολεύει να βάζω τα ονόματα των παιδιών αλφαβητικά έτσι ώστε να κρεμάω τις εργασίες τους χωρίς να ψάχνω τα ονόματα. Δύο καρφίτσες κάτω από το κάθε όνομα και κρέμασμα των εργασιών αφού ανοίξω τρύπες. Είναι βολικό να συγκεντρώνονται για κάθε παιδί εκεί  όλες οι ζωγραφιές του μήνα και να γίνονται βιβλιαράκι την τελευταία μέρα του μήνα. Επίσης είναι βολικό για να ελέγχεις με μία ματιά την ποσότητα, την ποικιλία, την εξέλιξη της ζωγραφιάς τους κλπ.  Το βιβλιαράκι θα μπαίνει σε φάκελο για να μπουν στον πίνακα οι ζωγραφιές του επόμενου μήνα. Θα είναι με χρονολογική σειρά, και θα σας διευκολύνει στις συναντήσεις γονέων αλλά και στο μάζεμα του υλικού στο τέλος της χρονιάς.
Εάν υπάρχει η δυνατότητα, ένας δεύτερος πίνακας που θα κρέμονται οι εργασίες εκτός ζωγραφικής, οργανωμένες πάλι όπως ο πίνακας ζωγραφιών, θα κάνει τη δουλειά σας πιο εύκολη και θα μπορούν τα νήπια να βλέπουν τις εργασίες τους αναρτημένες για μερικές ημέρες. Εάν δεν υπάρχει αυτή η δυνατότητα, βάλτε ένα σχοινί από τη μία άκρη της τάξης στην άλλη για να τις κρεμάτε με μανταλάκια.

Υλικά που θα χρειαστείς:
Καινούργια ή καθαρά δοχεία για μαρκαδόρους και μολύβια χρωματιστά και μαύρα
Μπώλ πλαστικά για κηρομπογιές
Μωρομάντηλα
Χαρτί κουζίνας
Χαρτομάντηλα
Αντισηπτικό
Ετικέτες με το όνομα κάθε παιδιού για τον πίνακα ζωγραφικής
Ετικέτες με το όνομα κάθε παιδιού για τα συρτάρια τους
Ετικέτες με το όνομα κάθε παιδιού για τον πίνακα εργασιών
καρφίτσες  για να στερεώνεις τις ετικέτες και να κρεμάσεις τις ζωγραφιές
Λίστα με τα ονόματα των παιδιών της τάξης σου






Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου